Logo

>> útleírás >> expedíció

Kutyaharapás a hegyek között
  maunaloa 2004-09-05 10:37:21

A Cho Oyu Expedíció még el sem érte az alaptábort, máris komoly nehézséggel kell szembenézniük.
Kattints ide ha szeretnéd látni a képet Szerda este az expedíció egyik tagját, Tom-ot megharapta egy kutya – és most a csapat aggódik, hiszen az eb akár veszett is lehetett. Ha ez így van, akkor eggyel kevesebben folytathatják csak az utat.

Klein Dávid, aki egyetlen magyarként segíti majd a csúcs meghódítását, így beszélt a nehézségekről:
- Nem könnyű a helyzetünk, hiszen Nepálban most kijárási tilalom van, néhány embert lefejeztek az utóbbi napokban. Azt hiszem, az utolsó pillanatban jöttünk el Kathmanduból.
Bonyolult logisztikai műveletek eredményeként sikerült azt elérnünk, hogy holnapra a tibeti-nepáli határon legyen a veszettség elleni oltóanyag, így nem kell itt hagynunk Tom-ot, aki a körülményekhez képest jól van.

A csapat ma kényszerpihenőt tartott Tingri-ben (4250 méter), mert a kínai kormánytól kapott teherautójuk elromlott – a határon ugyanis mindig át kell szállniuk az adott ország által biztosított járműre. A pihenőnapról is mesélt Dávid:
- Hogy kihasználjuk az időt, egy akklimatizációs túrát tartott ma a társaság – én ezt kihagytam, hogy pihentessem a bokámat. Később lestoppoltunk egy helyi traktorost, és elvitettük magunkat egy közelben levő melegvizes forráshoz, ahol megáztattuk kissé a tagjainkat – bevallom, nagyon jól esett ez a kis lazulás! Hajnali hatkor indulunk majd tovább, és reményeink szerint holnap már elérjük a kínai alaptábort (4800 méter). Ott 1-2 napot várakozunk majd a jakokra, amikkel tovább fogunk utazni, hogy kiépíthessük a következő tábort.

Forrás: Hajnal Ágnes

a rovat további friss hírei
  David 2005-04-28 01:36:24
Everest – akklimatizáció és gyomorrontás
Klein Dávid április 22-én már az Everest a 2-es táborában volt, de onnan vissza kellett fordulnia az Alaptáborba, mert gyomorrontása lett. Csütörtöktől újra mászik.
  David 2005-04-15 14:14:44
Első hét felfelé az Everesten – Everest 2005
Klein Dávid ma, április 15-én elérte az Everest alaptáborát, találkozott az expedíció többi tagjával, akik már 2 napja ott vannak. Egy hete indult neki Katmanduból, és most 5300 méteren táborozik.
  David 2004-10-09 20:08:30
Klein Dávid hazaérkezett a Cho Oyuról
Dávid töretlen jókedvvel tért haza csütörtökön a Cho Oyu Expedícióról. Hazaútja nem volt zökkenőmentes, mert háromszor is át kellett szállnia, és két csomagja is eltűnt út közben.
  David 2004-09-27 16:39:21
A csúcstámadás napjai a Cho Oyu-n
Klein Dávid beszámolója az elmúlt napokról – a csúcstámadásról – a Cho Oyu-n.
  David 2004-09-25 04:25:49
VÉGRE A CSÚCSON!
Klein Dávid szeptember 25-én, szombaton, hajnali 3 óra 56 perckor meghódította a Cho Oyu csúcsát - 8201 méterről csodálta a világot!
Név:
Jegyezd meg:

Elfelejtettem a jelszavam

Ha még nem regisztráltad magad, katt ide!

©2003 Mittermájer Ferenc és Takács Katalin. Minden jog fentartava.