Logo

>> útleírás >> expedíció

Első hét felfelé az Everesten – Everest 2005
  David 2005-04-15 14:14:44

Klein Dávid ma, április 15-én elérte az Everest alaptáborát, találkozott az expedíció többi tagjával, akik már 2 napja ott vannak. Egy hete indult neki Katmanduból, és most 5300 méteren táborozik.
Kattints ide ha szeretnéd látni a képet Dávid a Budapest-Bécs-Bangkok-Katmandu útvonalon érkezett meg első úticéljához 04. 08-án, pénteken délben.
Katmanduban két barátja várta, akik nemrég házasodtak össze, és most nászútjukon vele tartottak. Együtt fedezték fel a várost, helyi ételeket ettek és bevásároltak.
Szombaton átrepültek Luklába, és onnan folytatták útjukat a hegyek felé.
"04. 09. Most Toktok-ban vagyok, 2636 méteren. Sajnos úton idefelé a repülőn a mellettem ülő hölgy rosszul lett, és lehányt engem is meg a hátizsákomat is...
Ma még megyünk tovább egy órát, és az Everest Nemzeti Park határán, egy fogadóban töltjük az éjszakát. Henry-ék talán 3 nappal előttünk járnak, így ők előbb is érik majd el az alaptábort.
Klein Dávid jelenti 2005. április 11-én:
"Most Namche Bazaar-ban vagyok, 3443 méteren. Tegnap dél és egy között érkeztünk ide, és a mai napot pihenéssel töltöttük. Én felsétáltam 3600 méter fölé a közeli hegyekbe, körülnézni meg akklimatizálódni. Végre újra hegyek! Holnap megyünk tovább innen, és valószínűleg 14-én vagy 15-én érünk az alaptáborba. Jól vagyok, nem fáj sem a fogam, sem a bokám (hála a lézernek is!). Az éjjel volt erős fejfájásom, de már elmúlt. Még mindig sokat gondolkodom az otthoni dolgokon, és a logisztikán.
„04. 12. A tegnapi pihenőnap eredményeképpen végre kiválóan aludtam, ma reggel frissen, üdén és fiatalosan ébredtem. Reggeli: zöldséges rántotta és két chapati (teljes kiőrlésű lisztből készült lepény), valamint számlálatlan bögre nepáli tejes tea.
Nagyjából 8 órakor indulunk a 3450 méteren fekvő Namche Bazaar-ból. Egy jó másfél óra múlva keresztezünk egy sebes folyású folyót, amit Dudh Kosi-nak hívnak. Megnyugtató látni a vadonatúj kőhidat. Napközben főleg a tűző nap visel meg. Tangboche-ban – ez 3860 méter – megebédelek, újratöltöm a vizes palackomat, és a helyi lámák bíztatására részt veszek egy buddhista szertartáson, azaz budzsán a helyi kolostorban. Jól esett a szentély hűvöse, a szerzetesek dünnyögése, a trombiták, dobok, csengettyűk hangja, és a belső csend.
Pangboche-ba este érkezem meg, dal-bat-ot, azaz rizses, lencsés, zöldséges trutyi-mutyit eszem, majd édes álom.
04. 13. Elég sokáig elvacakolok a reggelivel. Beveszem a vitaminjaimat, szürcsölgetem a teámat, és eljátszogatom egy miniatűr kutyakölyökkel. 8:30-kor indulok a 3860-as Pangboche-ból. Szerencsére ma finom szellő fújdogál, így nem forr fel az agyvizem.
A haragos Dudh Kosi folyó idő közben nevet váltott, most Imja Drangka zordabb néven fut. Ennek a folyásirány szerinti jobb partján poroszkálok. Dingboche-t kb. 11:30-kor érem el, ez a település 4350 méteren fekszik.
14 óra fele Andrással, a kísérő nászutas csapat egyik felével felsétálunk egy közeli dombra. A gerincen sztupák, azaz buddhista temetkezési halmok. Később találunk egy elhagyott kolostort is, ahol átbeszéljük Descartes Cogito-ját, valamint Hawking-nak a táguló világegyetemét. Mindezt 4600 méteren.
Este megiszom egy bögre meleg chang-ot rizzsel.
Az alaptábor még két nap.”
„04. 14. Kezdünk leszokni a korán kelésről, talán már háromnegyed 9 is megvan, mire nekiduráljuk magunkat. Több mint egy óráig harántolunk egy kopasz hegyoldalban, majd valamikor 11 óra körül leereszkedünk a Khumbu-gleccser zárlatához, és elérjük a 4600 méteren fekvő dupla települést. Ez szám szerint 3 kunyhót és egy tucat jakot jelent. Nem sokáig időzünk itt. Fél óra alatt felkapaszkodunk a Khumbu-gleccser végmorénáján, majd elérkezük egy fennsíkra, amit körös-körül az Everesten elhunyt hegymászóknak emelt kőhalmok tarkítanak. Egy órán keresztül csak a szelet hallgatom és elmélkedem.
A 4960 méteren fekvő Loboche-t délután 2 felé érjük el.
04. 15. Loboche-ból reggel elindultunk, és végre, a morénán bandukolva, tűző napsütés mellett, erőltetett menetben értem el az Alaptábort. Itt vagyok 5300 méteren, és ismerkedem a többiekkel. Végre találkoztam Henryvel is!”

a rovat további friss hírei
  David 2005-04-28 01:36:24
Everest – akklimatizáció és gyomorrontás
Klein Dávid április 22-én már az Everest a 2-es táborában volt, de onnan vissza kellett fordulnia az Alaptáborba, mert gyomorrontása lett. Csütörtöktől újra mászik.
  David 2004-10-09 20:08:30
Klein Dávid hazaérkezett a Cho Oyuról
Dávid töretlen jókedvvel tért haza csütörtökön a Cho Oyu Expedícióról. Hazaútja nem volt zökkenőmentes, mert háromszor is át kellett szállnia, és két csomagja is eltűnt út közben.
  David 2004-09-27 16:39:21
A csúcstámadás napjai a Cho Oyu-n
Klein Dávid beszámolója az elmúlt napokról – a csúcstámadásról – a Cho Oyu-n.
  David 2004-09-25 04:25:49
VÉGRE A CSÚCSON!
Klein Dávid szeptember 25-én, szombaton, hajnali 3 óra 56 perckor meghódította a Cho Oyu csúcsát - 8201 méterről csodálta a világot!
  David 2004-09-24 11:40:57
Szombat hajnalban újabb csúcstámadás
Klein Dávid 7600 méteren, a harmadik táborban várja, hogy nepáli idő szerint hajnali egykor újra nekiindulhasson a Cho Oyu meghódításának.
Név:
Jegyezd meg:

Elfelejtettem a jelszavam

Ha még nem regisztráltad magad, katt ide!

©2003 Mittermájer Ferenc és Takács Katalin. Minden jog fentartava.