Logo

Menjünk együtt:
Nincs aktuális útitárs kereső
>> külföld >> expedíció

Indul a Pepsi Max Everest (2008) Expedíció!
  David 2008-03-24 20:39:58

Klein Dávid így foglalta össze az elmúlt hét eseményeit:
Kattints ide ha szeretnéd látni a képet „2008. március 11-én, kedden, a déli órákban felhívtam Dawát, kathmandui ügynökünket. Megkérdeztem, hogy emlékei szerint milyenek a szobák a Sherpa Guest House-ban. Mondta, hogy kissé sötétek, de tiszták. Valamint közölte, hogy Kína nem enged be minket, így tibeti oldalról nem mászhatunk.”

Három lehetőség közül választhattunk: az Everest másik oldaláról mászunk (ez azonban több mint kétszeresére növeli a költségeket), az őszi szezonra tesszük az expedíciót, vagy egy másik 8000-est próbálunk megmászni.

Az expedíciónkat legnagyobb szponzorunk, a Pepsi Max mentette ki a szorult helyzetből. Biztosították csapatunkat, hogy kitartanak mellettünk, és amikor kiderült, hogy lehetséges lenne a mászás, még idén, a tavaszi mászó szezonban a déli, azaz nepáli oldalon, rendhagyó módon korábbi támogatásukat több mint duplájára növelték, lehetővé téve számunkra a tervmódosítást. A Pepsi Max így névadó szponzorunkká lépett elő.

Expedíciónk hivatalos neve mától Pepsi Max Everest Expedíció (2008).

A Pepsi Max Everest (2008) Expedíció legfrissebb adatai:

A Pepsi Max Everest Expedíció (2008) csapata elindul, hogy megvalósítsa az Everest első magyar palack nélküli –tiszta – megmászását.

Indulásunk időpontja: 2008. március 28. A csapat 07:45-kor indul Ferihegy 2A reptérről – ez alkalomból szeretettel várjuk az érdeklődőket és a sajtó képviselőit! (A becsekkolás 07:15-kor fejeződik be. Aki szeretne elbúcsúzni az expedíció tagjaitól, 06:00-tól 07:00-ig teheti ezt meg.)

Útvonalat módosítottunk: az északi (tibeti) normál út helyett a déli (nepáli) normál útra nyergeltünk át. Budapestről (Bécs és Delhi érintésével) Kathmanduba, Nepál fővárosába repülünk (az Austrian Airlines jóvoltából), majd helikopterrel vagy kisrepülővel berepülünk a Solo Khumbu völgyrendszerbe, a sherpa nép lakhelyére. Lukla falu mellett szállunk le, 2840 méteren. Egy hetet vesz majd igénybe az 5300 méteren lévő Alaptábor gyalogos megközelítése. Alaptáborunkat a Khumbu jégesés alatt alakítjuk ki. Innen kiindulva négy tábor kiépítését tervezzük: T1 (6000 m, a jégesés teteje), T2 (6400 m, a Khumbu gleccser hógyűjtő medencéjének jobb partja), T3 (7300 m, a Lhotse-fal közepe) és 8000 m (a Déli-nyereg). Az útvonal azonos a hegy 1953-as első megmászásának útvonalával.

·A csúcstámadásra május hónapban kerül majd sor. A legvalószínűbb időpont május közepe (különösen, mivel lehetséges, hogy a nepáli kormány május 1. és 10. között nem enged fel senkit az Alaptábor fölé).

A hirtelen tervmódosítás természetesen rengeteg szervezéssel, fejfájással jár. Valamennyi szponzorunknak, barátoknak, vadidegeneknek, családtagoknak köszönjük szépen a bíztatást!

a rovat további friss hírei
  FPéter 2015-10-23 19:03:52
Forró nyár az Alpokban
Összességében szuper hetünk volt. Sok szép kötélhossz van a hátunk mögött. Sikerült részben megvalósítani a télen megálmodott túrát. De rengeteg mindent hagytunk ott, még egy hellyel bővült a lista, ahova valamikor vissza kell térnünk.
  FPéter 2014-11-26 12:27:01
Dolomitok 2014 - Beszámoló
Az idei, csapadékos nyár sem tudta elmosni mászó terveinket, amelyek ismét a Dolomitokaig csalogattak bennünket.
  Kati 2014-05-11 18:01:18
Pecka Sziklamászó Fesztivál 2014
Bosznia Hercegovina, Pecka, 2014 május 14-16.
  Kati 2014-05-08 08:01:13
Vége az Annapurna-expedíciónak
Társai sorozatos balesetei után Török Zsolt is feladta az Annapurna-expedíciót.
  Kati 2014-05-02 23:02:58
Vége a Lhotse-expedíciónak
Szlankó Zoltán úgy döntött, hogy a kialakult nehéz helyzetre való tekintettel nem folytatja a Lhotse-expedíciót.
Név:
Jegyezd meg:

Elfelejtettem a jelszavam

Ha még nem regisztráltad magad, katt ide!

©2003 Mittermájer Ferenc és Takács Katalin. Minden jog fentartava.