Logo

Menjünk együtt:
Nincs aktuális útitárs kereső
>> külföld >> expedíció

Három expedíció is az Aconcaguára igyekszik
  Kati 2014-01-26 18:41:43

Három magyar expedíció idei célja a 6962 m magas Cerro Aconcagua csúcs.
Kattints ide ha szeretnéd látni a képet A hegy megmászása hegymászó technikát nem igényel, de pszichikailag kemény erőpróba, a ritka levegő és a „fehér szél” kemény kihívást jelent a legkitartóbb és legedzettebb tagoknak is.
A Cerro Aconcagua, a déli, nyugati félteke és Amerika legmagasabb csúcsa Argentínában helyezkedik el, csak Ázsiában vannak magasabb csúcsok. Határai északon és keleten a Valle de las Vacas , nyugaton és délen a Valle de los Horcones Inferior. A hegy és környezete az Aconcagua Tartományi Park része. A hegyen több gleccser van, a legnagyobb az északkeleti (Lengyel gleccser) és a keleti (Angol gleccser).

Az első regisztrált megmászás 1897-ben volt egy Edward Fitzgerald által vezetett expedícióval. A csúcsot a svájci Matthias Zurbriggen érte el január 14-én, néhány nappal később még az expedíció két másik tagja is.

Első magyarként Nagy Sándor és Várkonyi László érte el a csúcsot 1984. január 11-én.

Hegymászási szempontból az Aconcagua könnyű hegynek számít, ha északról közelítjük meg, a hagyományos útvonalon. Ez három táboron keresztül vezet fel a csúcsra. Jelentős a levegőritkulás (a csúcson a légköri nyomás csak 40%-a a tengerszinti nyomásnak), de kiegészítő oxigén használata nem szükséges. A magyar expedíciók ezt az útvonalat követik.

1. Viento Blanco Expedíció, 2014

Az iKaland szervezésében, Nedeczky Júlia hegymászó vezetésével január elején indult az első csapat. Legújabb információink szerint sajnos a csúcsmászást a rossz időjárási viszonyok miatt fel kellett adniuk és 6300 m-ről visszafordultak:

"Ma kisereltunk csucstamadast, sok-sok szivas kozepette.
A meteo egy het stabil rosszidot josolt, ezert egy nappal korabban kellett megkezdenunk a felfele haladast, csucstamadas cellal.
Ma hajnali 5kor el is indultunk, kb 200-ad magunkkal a csucsra. Sajnos a rossz ido korabban megjott, igy 7kor teljes kod borult a hegyre, eros havazas kisereteben (ami igazabol mar 2 napja elkezdodott, de idonkent elallt, ezert mertunk belevagni).
Igy regggel 7kor az ido visszaforditott minket, 200 masik tarsunkkal egyutt, kb 6300 meterrol:-(((

Jo sokat harcoltunk, mindent megtettunk!!!!!!!!!!!!
Szivtunk, dolgoztunk, de ez van. Betett a rossz ido.

Visszaereszkedtunk a bc-be, holnap meg pihenunk, utana indulunk vissza Mendosaba."

2. Aconcagua Expedíció, 2014

A második expedíció a Salamandra Outdoor szervezésben, Molnár Anikó vezetésével január végén indul majd. Terveik szerint február közepén érnek majd fel a csúcsra. Előrehaladásukat az oldalunkon folyamatosan követjük majd.

3. Inka Expediciones - Aconcagua 2014

Tavaly Erőss Zsolttal és Kis Péterrel a Himaláját megjárt Kovács Gábor egyedüli magyarként egy nemzetközi expedíció tagjaként indul a csúcsra. Ő is január végén indul, Chillén keresztül érkezik majd Argentínába és ő is február közepére tervezi a csúcsot.

További információ:

4bakancs.com

forrás: Barabás László

a rovat további friss hírei
  FPéter 2015-10-23 19:03:52
Forró nyár az Alpokban
Összességében szuper hetünk volt. Sok szép kötélhossz van a hátunk mögött. Sikerült részben megvalósítani a télen megálmodott túrát. De rengeteg mindent hagytunk ott, még egy hellyel bővült a lista, ahova valamikor vissza kell térnünk.
  FPéter 2014-11-26 12:27:01
Dolomitok 2014 - Beszámoló
Az idei, csapadékos nyár sem tudta elmosni mászó terveinket, amelyek ismét a Dolomitokaig csalogattak bennünket.
  Kati 2014-05-11 18:01:18
Pecka Sziklamászó Fesztivál 2014
Bosznia Hercegovina, Pecka, 2014 május 14-16.
  Kati 2014-05-08 08:01:13
Vége az Annapurna-expedíciónak
Társai sorozatos balesetei után Török Zsolt is feladta az Annapurna-expedíciót.
  Kati 2014-05-02 23:02:58
Vége a Lhotse-expedíciónak
Szlankó Zoltán úgy döntött, hogy a kialakult nehéz helyzetre való tekintettel nem folytatja a Lhotse-expedíciót.
Név:
Jegyezd meg:

Elfelejtettem a jelszavam

Ha még nem regisztráltad magad, katt ide!

©2003 Mittermájer Ferenc és Takács Katalin. Minden jog fentartava.